• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80279
+
-

بودجه ۴۰۰ میلیارد ریالی  برای طرح‌های آبخیزداری سمنان

مدیر کل منابع طبیعی سمنان با بیان این‌که ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری استان هزینه می‌شود گفت: در اجرای این طرح‌ها اولویت با نقاط بحرانی خواهد بود. به گزارش مهر، «علینقی حیدریان» در نهمین جلسه صندوق توسعه ملی استان سمنان به میزبانی منابع طبیعی سمنان افزود: با توجه به اهمیت پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب بنابراین اولویت در اجرای این طرح‌ها با نقاط و مناطق بحرانی خواهد بود. 

وی با بیان این‌که در اجرای پروژه‌های آبخیزداری به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی هستیم اضافه کرد: اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی، آموزش ترویج و تسهیلگری اجرای پروژه، اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی و گشت، حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله اقدامات لازم در طرح‌های آبخیزداری خواهد بود. مدیر کل منابع طبیعی سمنان با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۲۷ حوزه استان برنامه‌ریزی‌شده است اظهارکرد: این حوزه‌ها بر اساس احتمال وقوع سیلاب، وضعیت کم‌آبی، خشکسالی و فرسایش خاک انتخاب شدند تا بتوان با برنامه‌هایی نظیر آبخیزداری نقش این عوامل را در بحران کاهش دهیم. 

حیدریان با بیان این‌که سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان به اتمام رسید اضافه کرد: سال گذشته با تخصیص ۶۳ درصد اعتبارات بسیاری از این پروژه‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این طرح‌ها توانست نقش مهمی در مهار سیلاب‌ها داشته باشد. وی افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌تواند با نفوذ‌پذیری در خاک سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها را تأمین کند و در پیشگیری از فرسایش خاک مؤثر باشد. بنابراین این قبیل برنامه‌ها در منابع طبیعی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید